9 Temmuz 2009 Perşembe

Alternatif içecek Arayışları 1 - vişne suyu & meyveli buzlu çay


malzemeler:

•1 kg vişne
•yaklaşık 1,5 litre su
•2 su bardağı toz şeker (miktarını kendi isteğinize göre ayarlayabilirsiniz)
•yarım limonun suyu
hazırlanması:

1. 1 kg vişneyi yıkayıp saplarını koparın. vişneleri geniş ve derin bir tencereye alın. tencereye vişnelerin üzerlerini geçecek kadar su ekleyin. 2 su bardağı toz şekeri de ilave edip orta hararetli ateşte kaynamaya bırakın. (tencerenin kapağı taşma tehlikesine karşı açık olmalı)

2. vişne suyu kaynamaya başlayınca suyun renginin daha kırmızı olması için yarım limon suyunu ekleyin. kaynama işlemini vişneler çatlamaya başlayana kadar sürdürün. soğutup servis yapın.


ablamla üniversitemizin yaz okulu döneminde aynı dersi alırken (management dersiydi sanırım) tenefüs aralarında işletme binasının çaprazındaki kantine gidip birer ice tea alır, manzarada ders saatinin başlamasını beklerdik. ablam benden önce mezun olduktan sonra en çok birlikte geçirdiğimiz bu tenefüsleri özler olmuştum...
benim iki gün önce denediğim buzlu çay tarifini ayşen hanım mutfaktazen mail grubuna göndermişti. onun anlatımını değiştirmeden aktarıyorum.

Sıcaklarda en ferahlatan içeceklerin başında gelir bence ice tea yani soğuk çay. Evde en lezzetlilerini çabuk ve kolayca yapabiliriz.. Ben bir tarafta porselen demlikte siyah çayı 3-5 dakika bırakıyorum ve içine meyva parçaları atıyorum. En sevdiğim karışımlardan biri de çilek , şeftali ve bir kaç karanfil. Sürahinin en az yarısına kadar buzla dolduruyorum ve demi doğrudan buzların üstüne döküyorum . Buzlar eridikten sonra gerektiği kadar su ekliyorum. yarım limonu içine sıkıp , yarım limonu da 4'e bölüp kabuklarıyla içine atıyorum. İstenen şekilde ( şeker , tatlandırıcı , salvia , bal ...) tatlandırdıktan sonra birazbuzdolabında bekliyor ve afiyetle içiliyor .
Soğuk çay yaparken püf noktası demin hemen soğutulması . Bu yüzden bol buz kullanmak gerek . Bu yapılmadığında tadı değişiyor ,acılaşıyor .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder