21 Haziran 2012 Perşembe

Entity Framework Insert-Update-Delete-Select(CRUD işlemi)

Merhabalar bu yazımda Entity Frame work kullanarak CRUD işlemleri yapacağım için oldukça heycanlıyım.SQL sorgularına sinir olan birisi için büyük bir zevk olduğunu tahmin edebilirsiniz.
INSERT İŞLEMİ
CRMEntities mgz = new CRMEntities();
//Önce yeni bir  Entity Data model oluşturup aşağıdaki kodları ancak böyle uygulayabilirsiniz.
//tabiki nesnelerin benzer olaası VS2010 kullanılması gibi ayrıntıları geçiyorum
Urunler urn = new Urunler(); // yeni bir instance oluşturuyorum
//nesnemi dolduruyorum
 urn.UrunAdi = txtUrunAdi.Text.Trim();
 urn.Kategori = txtUrunKategorisi.Text.Trim();

urn.Adet = Convert.ToInt32(txtUrunAdet.Trim());
 //nesnemi ekliyorum
mgz.AddToUrunler(urn);
//değişiklikleri uyguluyorum
mgz.SaveChanges();

 UPDATE İŞLEMİ
var magaza = new CRMEntities(); //CRMEntities mgz = new CRMEntities(); demekten bir farkı yok
Urunler urn = (from c in magaza.Urunler where c.ID == 1 select c).First();
//update çekeceğimiz sorgumuzu çekiyoruz "select * from Urunler where ID=1"  gibi bir sorgu sadece LİNQ ile...
 //nesnemi değiştiriyorum
urn.Kategori = txtUrnKategorisi.Text.Trim();
urn.UrunAdi = txtUrunAdi.Text.Trim(); 
urn.Adet = Convert.ToInt32(txtUrunAdet.Text.Trim()); 
 //değişiklikleri uyguluyorum
magaza.SaveChanges(); 

 DELETE İŞLEMİ
 CRMEntities mgz = new CRMEntities();
 Urunler urn = (from c in mgz.Urunler where c.ID == 1 select c).First();
 mgz.DeleteObject(urn);
 mgz.SaveChanges();

SELECT İŞLEMİ
CRMEntities mgz=new CRMEntities();
//bir tablonun tümünü seçmek
var sorgu=from c in mgz.Urunler select c;
//Kategorisi belli bir veriyi sorgulayarak seçmek
var sorgu2=from d in mgz.Urunler where d.Kategori==("Elektronik") select d;
//bir tablonun sadece iki sutunu seçmek
var sorgu3 = from e in mgz.Urunler select new { e.Kategori, e.UrunAd };


3 yorum: