12 Temmuz 2012 Perşembe

Entity Framework İlişkili tablolarda Insert İşlemi

Bir çok projemde Entity Framework kullandım.Fakat hep o ilişki sorgularda Entity framework e bir türlü aşina olamıyordum.Bu nedenle yeni geliştirdiğim bir projede entity framework zorlamaya karar verdim.Keşfettim ilk önemli bilgiyi sizinle paylaşak istedim.
Senaryom şöyle ;
 iki tablo birbiriyle ilişkili ve ben işlemler tabloma yeni kayıt girmek için şu kodu kullandım.

            CRMEntities entiti = new CRMEntities();
            islemler islemler_ = new islemler();
            islemler_.islem = strislem;
            islemler_.tarih_saat = DateTime.Now;
            if (genelkullanici.adi != null)
            {
                //newListing.Tbl_Category = DBEntities.Categories.Single(c => c.ID == 2);
                islemler_.kullanici = entiti.kullanici.First(c => c.id == genelkullanici.id);
            }

            else
                islemler_.kullanici = null;
            entiti.AddToislemler(islemler_);
            int saveChanges = entiti.SaveChanges();

Normalde işlemler tabloma yeni kayıt girmek için islemler.kullaniciid = genelkullanici.id girmem gerek fakat entityframework ilişkili tablolarda nesne girmemizi istiyor bu sebeble.
islemler_.kullanici = entiti.kullanici.First(c => c.id == genelkullanici.id);
 bu kod derdime derman oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder